Creasta Coștila-Gălbinele și Albișoara Brânei

Data: 17-18 martie 2012
Participanti: Dana, Baza, Mirela
Traseu: creasta Costila-Galbinele (3A), dormit la ref. Salvamont de langa Babele, coborare pe Albisoara Branei (2A)

Ne gandeam la tura asta de prin ianuarie, dar am tot amanat-o din motive de vreme. Dar uite ca weekendul asta in sfarsit am reusit sa mergem pe Costila-Galbinele iarna... pacat ca traseul era deja in conditii de vara :)

Putin mai sus de refugiu - peretele Vulturilor, valea Costilei si peretele Costilei cu creasta Costila-Galbinele.

Am inotat putin prin zapada, apoi incepem catararea pe fata cazuta (la bocanci, ca stanca era in mare parte uscata).

A doua lungime - putina "jnepeneala", apoi ocolirea Pintenului Costilei.

Mirela, catarand...

Si eu, ajungand in regrupare.

Apoi mergem dezlegati pana la capatul unei limbi de zapada de unde mai era fix o lungime pana la intrarea propriu-zisa in traseu. Lungimea asta a fost de fapt cea mai interesanta, ca nu avea asigurari si practic a fost singura pe care am avut parte si de ceva zapada.
Mirela, pe lungimea de "mixt" :)

Eu, scotand pitonul batut de Baza... (l-am fi lasat daca ar fi fost bun, dar era batut intr-o fisura cu pamant inghetat, deci n-ar mai fi fost bun de nimic dupa ce dadea caldura).

Pe creasta, la soare. Nu, poza nu este regizata :)

Coltii Morarului, in soare.

Baza, la traversarea pe sub tavan...

... si Mirela, tot acolo.

Traseul teoretic s-a cam terminat, dar noi vrem sa continuam pe creasta pana in Brana Mare. Asa ca ne pregatim sa cataram si peretelul din poza, in loc sa-l ocolim ca de obicei pe pantele de iarba din stanga.

Avem parte de o lungime nu prea grea, dar nici prea usoara pe care folosim cateva asigurari mobile, apoi de inca o lungime foarte usoara dar putin expusa pe care Baza nu a asigurat nimic. Regruparile au fost la cate un piton batut de noi, dar recuperat de fiecare data.

Si suntem sus! :)

Baza, ajungand in brana fix pe creasta!

O luam pe brana spre Hornul lui Gelepeanu, dar dupa foarte putin timp ajungem la o limba de zapada care se vedea ca da sus in platou. Aveam fiecare cate doi pioleti, asa ca ne e foarte la indemana sa urcam pe acolo si in scurt timp suntem pe platou, in spatele releului Costila.

Planul era sa dormim la cab. Babele, dar cand treceam pe langa ref. Salvamont ne-au abordat baietii de acolo oferindu-ne cazare... si noi am ramas. Conditiile si mancarea au fost excelente, dar si pretul a fost pe masura.

Pentru duminica, aveam in gand "sa facem o Albisoara". Dupa putine dezbateri, hotaram ca va fi Albisoara Branei. Evident, initial ne gandeam ca vom urca pe Albisoara aleasa... dar de dimineata ne dam seama ca suntem destul de obositi si ar fi cam mult sa coboram pe Valea Alba, apoi sa urcam Albisoara, apoi iar sa coboram pe Valea Alba, asa ca decidem sa coboram direct pe Albisoara :)

Pe platou, in drum spre Cruce.

E frumos si noua ne e lene - deci multe pauze si multe poze :)

Incepem coborarea... cam abrupt, dar inca ok.

Oare cum o sa fie mai jos? :)

Baza incearca poze artistice, asa ca noi coboram "la comanda" sa ne prinda in actiune :)

"Hai, fa-mi o poza ca stau bine aici!" :)

Am gasit si cateva praguri mici de stanca (cred ca vreo trei, in total), dar au fost ok de descatarat toate - n-am facut niciun rapel.

Foarte aproape de intersectia drumului spre ref. Costila, vedem si o urma notabila de "avalansa" - zapada cursese de pe un valcel din padure.

... si gata weekendul.

ATENȚIE !!!

Unele activități prezentate aici implică risc serios de accidentare gravă sau chiar fatală.

Este important de reținut că:
  • Abordarea anumitor trasee prezentate aici poate fi foarte diferită de cea obișnuită, un motiv foarte serios de a trata cu rezervă informațiile prezentate.
  • Condițiile în care un traseu se găsește (împreună cu riscurile asociate!) pot fi foarte diferite față de cum au fost ele găsite la un moment dat.

În consecință:
  • NU ne putem asuma nicio răspundere în caz că informațiile prezentate aici sunt greșite, inexacte sau depășite.
  • NU ne asumăm nicio răspundere pentru consecințele ce pot decurge din folosirea, în orice fel, a oricăror materiale prezentate aici.
  • Folosirea oricăror informații sau idei prezentate aici se face integral pe propria răspundere.